Cloud Technologies rozpoczyna właśnie działalność na rynku rosyjskim. Warszawska firma będzie zaopatrywała w dane domy mediowe oraz agencje marketingowe działające na rosyjskim rynku, a także wspierała tamtejsze firmy w monetyzacji danych oraz rozbudowywaniu rozwiązań Business Intelligence (data enrichment).


 REKLAMA 
 RAPORT ERP 
 
Cloud Technologies to twórca największej w Europie Środkowo-Wschodniej hurtowni danych o użytkownikach Sieci, pozwalającej optymalizować procesy biznesowe oraz reklamę online. Spółka jest także twórcą technologii UnBlock, pozwalającej wydawcom na odblokowywanie i wyświetlanie reklam w przeglądarkach, w których zainstalowane zostało oprogramowanie blokujące reklamy (adblockery).

Dla Cloud Technologies wejście na rynek rosyjski stanowi realizację jednego z filarów globalnej strategii spółki, zakładającej skonstruowanie największej platformy i hurtowni danych na Starym Kontynencie. Za działania firmy na rynku rosyjskim odpowiadał będzie Paweł Mazurek, który od kilkunastu lat zajmuje się tworzeniem i rozwijaniem działalności firm na terytorium CEE (Central-East Europe), ze szczególnym uwzględnieniem Rosji. Paweł Mazurek skutecznie wprowadził na rosyjski rynek kilka spółek. Wcześniej pracował między innymi dla takich firm jak Gemius czy RTB House.
Rosyjski rynek nie jest jeszcze w takim stopniu nasycony analityką danych, jak rynki Zachodnie. Wykorzystanie Big Data przez tutejsze przedsiębiorstwa i branżę marketingową znajduje się obecnie w początkowej fazie rozwoju. Według badań przeprowadzonych przez Frost & Sullivan na dużych i średnich przedsiębiorstwach w Rosji, ledwie 12 proc. z nich wykorzystuje dane w swojej działalności, z czego 39 proc. tylko na poziomie elementarnym. Kluczowy jest jednak fakt, że ponad połowa rosyjskich firm nie wykorzystuje potencjału danych w ogóle. Te liczby stanowią wyraźny sygnał, że na rosyjskim rynku istnieje nisza na technologie związane z przetwarzaniem i analityką Big Data. Dlatego będziemy zaopatrywać w dane rosyjskie domy mediowe i agencje marketingowe, lecz nasze ambicje są większe. Chcemy także pomagać rosyjskim firmom w monetyzacji danych i pokazywać czarno na białym, z jakimi profitami wiąże się wykorzystanie wielkich zbiorów danych w biznesie – tłumaczy Paweł Mazurek, Business Development Director CIS w Cloud Technologies.
Jak wskazują ekspertyzy rynkowe, w najbliższych latach Rosję czeka boom na Big Data. IDC estymuje, że rynek danych będzie tu rosnąć rok do roku o 25 proc., a tempo wzrostu ma utrzymać się do 2018 roku. Coraz więcej firm działających na terenie Rosji zamierza również wykorzystywać dane o użytkownikach Sieci do optymalizacji swoich procesów biznesowych (np. CRM enrichment) oraz wyświetlania bardziej osobistych reklam online, wykorzystujących wiedzę o zainteresowaniach osoby po drugiej stronie internetowego kabla. Cloud Technologies zamierza wykorzystać ten potencjał, pomagając w monetyzacji danych oraz prowadzeniu efektywnej reklamy online, dopasowanej do konkretnego internauty. Spółce ma w tym pomóc autorska platforma DMP (Data Management Platform), służąca zarządzaniu danymi i ich monetyzacji.
Monitorowaniem zachowań rosyjskich internautów zajmie się nasza nowa, inteligentna platforma DMP, wykorzystująca maszynowe uczenie oraz analizę danych użytkowników w czasie rzeczywistym. Jej zadaniem będzie gromadzenie i przetwarzanie anonimowych informacji, cyfrowych śladów, dotyczących zachowań i preferencji rosyjskich internautów, które pozostawiają oni po sobie w Sieci. Nasza platforma uczy się zachowań rosyjskich internautów i wie: kiedy, jakiemu użytkownikowi i jaką reklamę powinno się wyświetlić. Wie to dzięki naszym danym. Rosyjskie firmy będą mogły zgłaszać się po takie dane bezpośrednio do nas lub za pośrednictwem domów mediowych. Z kolei domy mediowe i wydawcy będą mogły uzyskać dostęp do naszej platformy oraz „wyklikać” kampanię w ciągu kilkunastu sekund, zaznaczając konkretne grupy użytkowników, posegregowane według ustalonych przez atrybutów, którym będą chciały wyświetlić reklamę. Prawdopodobnie jesteśmy pierwszym podmiotem na rosyjskim rynku, który dostarcza platformę Big Data w modelu usługowym, czyli Big Data as-a-service – dodaje Paweł Mazurek, Business Development Director CIS w Cloud Technologies.
Pojawienie się na polskiej spółki rosyjskim rynku stanowi wyraźny dowód na to, że przetwarzanie i segmentacja danych stanowią przykład technologii transgranicznej. Zapotrzebowanie na dane zgłasza dziś zresztą wiele firm, które zdają sobie sprawę, że wykorzystanie zasobów cyfrowych jest często czynnikiem decydującym o powodzeniu biznesu. Potwierdza to raport „Big & Fast Data: The Rise of Insight-Driven Business”, autorstwa firmy CapGemini. Na ponad 1 000 przebadanych przedsiębiorstw aż 2/3 z nich rozumie, że jeśli zaniedba wdrożenie nowych narzędzi biznesowych z zakresu Big Data marketingu, to straci konkurencyjność na rynku i zostanie wyprzedzonych przez konkurencję. Już teraz Big Data uznaje się za koło zamachowe dzisiejszego biznesu. Według analiz Gartnera dzięki danym do 2020 roku aż 80 proc. procesów biznesowych zostanie zmodernizowanych. Rosyjski rynek zaś zaliczany jest do jednego z najbardziej obiecujących w tej części świata.

Źródło: Cloud Technologies

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top