TeamViewer to najpopularniejsza aplikacja zdalnego pulpitu, która od lat wykorzystywana jest przez firmy na całym świecie. Umożliwia on rozwój usług przedsiębiorstw, jednocześnie oszczędzając zasoby i zwiększając wydajność pracy. Pandemia koronawirusa i przejście na pracę zdalną wie spowodowało znaczący wzrost zainteresowania aplikacjami zdalnego dostępu, które z pewnością pozwoliły wielu firmom przetrwać tak nagłą zmianę. Poznaj TeamViewer i najczęstsze sposoby zastosowania zdalnego pulpitu w biznesie.

 REKLAMA 
 SOLEMIS 
 
TeamViewer w biznesie

TeamViewer to najpopularniejsza na świecie aplikacja do zdalnego pulpitu, której zaufały małe i średnie przedsiębiorstwa oraz gigantyczne korporacje. Główną funkcją TeamViewer jest zdalne połączenie się z drugim komputerem by wyświetlić co dzieje się na jego ekranie oraz zdalnie kontrolować, co się na nim dzieje. Oznacza to, że możemy „usiąść przy komputerze”, który jest po drugiej stronie świata i pracować na nim przy własnym biurku.

Na rynku istnieje wiele aplikacji do zdalnego pulpitu, które oferują podobne działanie, jednak TeamViewer wciąż utrzymuje się na szczycie konkurencji. Jest tak ponieważ oferuje on najbogatszy zestaw funkcji, dostępnych podczas połączenia zdalnego. Pracownik korzystający z TeamViewer może m.in. skorzystać z wygodnych skrótów do najważniejszych funkcji i ustawień komputera zdalnego, czatu tekstowy i głosowy by móc komunikować się z właścicielem zdalnego urządzenia oraz funkcji nagrywania połączenia.

Zdalny pulpit TeamViewer wyposażony jest także w dodatkową funkcję organizacji „Meetingów”. Są to spotkania, podczas których uczestnicy mogą udostępniać swoje komputery by ktoś, np. prowadzący spotkanie, mógł przejąć nad nim kontrolę.

TeamViewer utrzymuje swoją popularność ze względu na rozbudowaną konsolę zarządzania zdalnym pulpitem w organizacji. Dzięki niej przedsiębiorstwa mogą np. zrządzać bezpieczeństwem TeamViewer, tworzyć personalizowane aplikacje z własnym logiem i wyświetlać historię zdalnych połączeń.

Zastosowanie TeamViewer w biznesie

Zastosowania w firmie: helpdesk, zdalna obsługa, szkolenia/prezentacje zdalne.

Dzięki swojej rozbudowanej funkcjonalności TeamViewer znajduje zastosowanie w wielu branżach, które korzystają z technologii, by pracować przez internet. Pulpit zdalny może na przykład zostać wykorzystany jako główne narzędzie do świadczenia usług przez firmę, wewnątrz organizacji do wsparcia pracowników lub jako dodatkowa forma kontaktu z klientami.

Świadczenie usług jak wsparcie techniczne było pierwotnym powodem powstania TeamViewera i do dziś jest najczęstszym jego zastosowaniem. Firmy inwestują w narzędzia do pracy zdalnej, ponieważ umożliwiają one na zwiększenie zasięgu firmy oraz pomagają zaoszczędzić czas i pieniądze. Przykładem może być lokalna firma, która zajmuje się serwisowaniem komputerów. Dzięki zdalnemu pulpitowi technik może obsłużyć większą liczbę klientów, ponieważ całą pracę wykonuje z biura. Firma natomiast oszczędza na opłatach za paliwo i eksploatacji służbowego auta, jednocześnie zyskując na zwiększonej wydajności pracy i zasięgu, ponieważ przez internet, technik ze Szczecina może obsłużyć klienta w Rzeszowie.

Drugim najczęstszym zastosowaniem TeamViewer w firmach jest wdrożenie zdalnego pulpitu w celu wspierania pracowników. Firmy zatrudniające większą liczbę pracowników zyskują na posiadaniu dedykowanego informatyka lub działu „helpdesk”, którzy rozwiązują pojawiające się problemy z firmowym sprzętem i oprogramowaniem na komputerach. Korzystając z TeamViewer, firmowy informatyk może pracować nad problemami kompletnie zdalnie, eliminując potrzebę chodzenia po firmie i zabierania sprzętu pracownikom. Wspieranie pracowników na odległość stało się także niezwykle ważne podczas masowego przejścia na pracę zdalną, kiedy wiele ludzi pracowało poza miastami, w których znajduje się siedziba firmy. Komputery można serwisować nawet kiedy nikogo przy nich nie ma, ponieważ TeamViewer posiada możliwość połączenia się i odblokowania komputera połączonego z siecią, nawet kiedy ten jest uśpiony.

Obsługa techniczna i wsparcie wewnątrz firmy nie są jednak jedynymi sposobami na wykorzystanie aplikacji TeamViewer. Możliwość przejmowania udostępniania widoku i przejmowania kontroli nad komputerem otwiera drzwi do nowych możliwości w dziedzinach marketingu oraz szkoleń. Przedstawiciele handlowi mogą przez internet prezentować działanie oprogramowania oraz udostępniać oprogramowanie na swoim komputerze, bez potrzeby instalacji żadnego programu na komputerze klienta. Podobnie, szkoleniowcy mają możliwość nie tylko podglądu ekranów grupy szkoleniowej, ale także mogą przejąć kontrolę nad komputerem i bezpośrednio pomóc, kiedy szkolone osoby mają jakiś kłopot.

Gdzie kupić TeamViewer?

Jak widać, TeamViewer ma wiele zastosowań, które mogą spełnić wymagania wielu firm, nie tylko z branży informatycznej. Jeśli Twoja firma pracuje zdalnie lub świadczy usługi, które można zastąpić zdalnym połączeniem, zapoznaj się z ofertą TeamViewer w home.pl lub skontaktuj się z nami pod numerem +48 91 432 55 72 i dowiedz się więcej o profesjonalnej licencji zdalnego pulpitu.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top